Mainoties ziemas un vasaras sezonām, tiek mainītas arī automašīnas riepas. Arī šoferi iedalās divās kategorijās. Vieni lieto vissezonas riepas, otri tās maina sākoties ziemas un vasaras sezonām. Galvenie kritēriji, kas jāatceras par šiem riepu veidiem – ziemas riepām protektora dziļumam jābūt, kā minimums, 4 mm, vasaras riepām 1.6 mm, un šie kritēriji attiecas arī uz vissezonas riepām. Riepu tehniskajam stāvoklim jāseko līdzi regulāri. Uzticams riepu serviss aiztaupīs ļoti daudz galvassāpju, jo parūpēsies gan par diagnostiku, gan apkopi un servisu.
KRITĒRIJI, KURIEM JĀPIEVĒRŠ ĪPAŠA UZMANĪBA, PĒRKOT RIEPAS
Ir trīs veidu riepas, kuras var uzstādīt automašīnām. Ja vissezonas riepas var idejiski izmantot braukšanai visu gadu, tad vasaras riepu uzstādīšana notiek tad, kad laiks palicis siltāks un sausāks, savukārt ziemas riepas obligātas ir no 1. decembra(spied te – riepu montāža). Pēdējā laikā ziemas Latvijā ir atgriezušās ar jaunu sparu un, sals un atkala uz ceļiem mēdz parādīties gana ātri, lai par riepu maiņu sāktu domāt savlaicīgi, jo pret ceļu satiksmes drošību ir jāizturas nopietni. Lai arī ziemas un vasaras riepu ķīmiskais sastāvs ir atšķirīgs, mērķis ir viens – nodrošināt drošu braukšanu pa jebkādu ceļa segumu. Ķīmiskais sastāvs arī ir viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ riepas ir jāmaina attiecīgi sezonai, jo, piemēram, vasaras riepas zemās temperatūrās var kļūt pārāk cietas.
KUR VEIC DISKU APKOPI?
Riepu diski ir vēl viena automašīnas ritošās daļas sastāvdaļa, par kuru nepieciešams rūpēties. Lietie diski ir karstumizturīgi, tādēļ tik ātri nedeformējas. Auto diskiem ir ļoti liela loma auto tehniskajā stāvoklī. Braukšanas dinamika un stabilitāte uz ceļa ir tiešā veidā ietekmējama tieši ar disku tehnisko stāvokli. Ja katru dienu jābrauc pa zemas kvalitātes, grants vai zemes ceļiem, tad disku bojājumi kļūs par ikdienu un servisa apmeklējums būs regulārs.